Viser innlegg med etiketten Julepakker. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Julepakker. Vis alle innlegg

tirsdag 11. november 2014

Lyspærer med glitter og vinger

...jeg elsker julen og jeg elsker å lage julepynt...
Lyspære-engler
Du trenger:
-utgåtte lyspærer
-hobbylim som blir transparent når det er tørt
-pensel
-glitter
-vinger
-limpistol
Slik gjør du:
Pensle lim på lyspæren, dryss glitter over limet...la tørke
Vingene limes på med limpistol
Pakk gavene i fine eske, bokser ol...
Jeg tenker GJENBRUK :-)
Fortell om din gjenbruks-jul...

tirsdag 4. desember 2012

Roser

...jeg har fått dilla og lager roser i dag...
Se oppskriften
Rosene er laget i kaffefilter, dyppet i kaffe og hengt til tørk.
Få dilla du også...:-)
KLEM fra Hanna

mandag 19. desember 2011

Pakker

Roser = tegn "spiral" på arket og klipp etter streken.
Rull spiralen sammen og klem på rosen.
Rosene limes på pakken med limpistol.
Tape-trend!
En venninne får denne pakken til jul...
Te på et gammelt glass som forseiles med tape.
Gamle esker er fine som innpakning og toppes
med kakeformer og kongler.
...en flott bukett... :)
...og hjemmelaget konfekt som presang passer
perfekt i en gammel matboks!
.
Et godt motto: Bruk det du har...
Mandagsklem

søndag 20. desember 2009

Juksekaker


Kjenner dere til Silkisleire?
(fåes i hobbybutikken)
Den er lett som fjær og enkel å jobbe med.
Jeg så denne ideen første gang hos min meget dyktige og kreative venninne
Kristin Langebråten (hun lager bl.a. mye fint for Lev Landlig)
Hun malte kakene husker jeg og de så helt ekte ut (aqvarellmaling)

1. Rengjør krumkake -og vaffeljernet
2. Trykk Silkisleiren i jernet (det holder å lage mønster på den ene siden)
3. Ta ut "baksten" forsiktig og stikk hull til oppheng
4. La tørke

La krumkakene tørke litt flatt først før de rulles.
Krumkakene skal henge på juletreet.

Til og fra vaffel-lapp. Skriv på baksiden.

Jeg prøvde å trykke leiren ned i en strikket brikke og det gikk helt fint.
Fjern brikken forsiktig og la tørke.
Ikke vet jeg hva den skal brukes til, men gøy var det å prøve!
Jeg har sett noen rådyre te-lyseglass i interiørbutikken og de har
sånt "strikkemønster". I hobbybutikken finnes mange forskjellige
typer leire og helt sikkert en som tåler varme og te-lys.
Skal prøves ut på nyåret!

lørdag 19. desember 2009

De første pakkene...

Jeg synes det er mest gøy å pakke inn "venninnepakker",
de har et annet blikk for emballasjen enn et forventningsfullt barn.
Her et gammelt postkort til en venninne som setter pris på "brukt".
En av mine absolutt favoritter -sandkakeformen får en venninne på sin pakke.
(lag et hull i formen med syl)
...og en annen får en brun pakke med bånd og valnøtter...
Er i gang med å pakke inn gavene og rører i grøten samtidig,
for en fin dag............:)