Kjenner dere til Silkisleire?
(fåes i hobbybutikken)
Den er lett som fjær og enkel å jobbe med.
Jeg så denne ideen første gang hos min meget dyktige og kreative venninne
Kristin Langebråten (hun lager bl.a. mye fint for Lev Landlig)
Hun malte kakene husker jeg og de så helt ekte ut (aqvarellmaling)
1. Rengjør krumkake -og vaffeljernet
2. Trykk Silkisleiren i jernet (det holder å lage mønster på den ene siden)
3. Ta ut "baksten" forsiktig og stikk hull til oppheng
4. La tørke
La krumkakene tørke litt flatt først før de rulles.
Krumkakene skal henge på juletreet.
Til og fra vaffel-lapp. Skriv på baksiden.
Jeg prøvde å trykke leiren ned i en strikket brikke og det gikk helt fint.
Fjern brikken forsiktig og la tørke.
Ikke vet jeg hva den skal brukes til, men gøy var det å prøve!
Jeg har sett noen rådyre te-lyseglass i interiørbutikken og de har
sånt "strikkemønster". I hobbybutikken finnes mange forskjellige
typer leire og helt sikkert en som tåler varme og te-lys.
Skal prøves ut på nyåret!