Viser innlegg med etiketten Julesøtt. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Julesøtt. Vis alle innlegg

mandag 1. august 2016

Kirsebær


1 flaske nøytral sprit
1 kg kirsebær uten sten
700 gr rørsukker 
1 vaniljestang
-
Rist krukken av og til, så 
sukkeret blander seg godt.
Klar til å nytes om 3 måneder! 

mandag 28. november 2011

Konfekt

...jaaa jeg har også blitt bitt av Bounty basillen
 (: som mange andre...
og jeg har også fått dilla å skrive med hvit tusj
glassdørene på kjøkkeninnredningen..."to do" huskelisten
 til jul, sitat til mine kjære, matoppskrifter,
tegner hjerter og smil osv...
Jeg skriver også på speilene...bare så det er sagt (:
Lekent, hyggelig og uhøytidelig!
En bit Bounty konfekt til ettermiddagskaffen
i julestria er LOV!
Du trenger og slik gjør du:
1 dl sukrin melis
50 g Cocosa Ekstra Virgin (fra helsekosten),
smelt i en gryte ved lav varme.
Tilsett og rør godt:
1 dl kokosmelk
(den tykke melkemassen i boksen)
1 dl fløte
200 g kokos
------------
Ha i en gryte:
2 ss Cocosa Ekstra Virgin
150 g kokesjokolade (uten sukker og fra helsekosten)
------------
Form "kokostopper" av massen og la 
dem stivne i fryseren.
I mellomtiden smeltes sjokoladen
 og 2 ss olje på lav varme.
Ta ut de frosne kokostoppene og dypp dem i sjokoladen.
Inn i fryseren igjen og ta ut en og en bit til
ettermiddagskaffen med god samvittighet.
S'il vous plaît!