Viser innlegg med etiketten Julesnaps. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Julesnaps. Vis alle innlegg

tirsdag 23. september 2014

Appelsin-julesnaps til kaffen

...dette er Kirstens spesiale 
Appelsin-julesnaps!
...hun inspirerer så mye med alt mulig hjemmelaget og 
jeg er fremdeles i snapse-modus.. ;-)
Dette trenger du:
- 1 økologisk appelsin
(klem på appelsinen og gjør den myk
og stikk 40 hull med en strikkepinne)
- 1 vaniljestang
(skrap ut vaniljen, snitt stangen og 
ha alt oppi glasset)
- 40 kaffebønner
- 12 brune sukkerbiter
- 1/2 flaske god nøytral Snaps eller Vodka
La stå i 40 dager,
 før dette siles i kaffefilter 
og helles på flaske
(snu på glasset av og til)
Dette vil helt sikkert smake til jule-kaffen!

tirsdag 19. august 2014

Julesnaps

Reinfann, Havtorn, Rognebær og ville epler
ligger i vodka til jul :-)
...venter på Paradis-eplene, de må bare modnes litt til... 
de skal nemlig også i sprit og på julebordet i år!