Viser innlegg med etiketten Naturmaterialer. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Naturmaterialer. Vis alle innlegg

tirsdag 21. desember 2010

Lerkegren

Lerkegren pynter opp og
kan kanskje erstatte et juletre der det passer.
Lerke er ihvertfall "moderne" på
interiørfronten akkurat nå...

Tirsdag og nedtellingen går i rakettfart...

tirsdag 16. november 2010

Tyttebærlyng

Tyttebærhjerte
Etter litt snøfall på østlandet er det ennå mulig å finne tyttebærlyng
i skogen. Disse "stakk opp" av snøen for noen dager siden, 
ble med hjem og henger nå på kjøkkendøren :) 
Tvinn grenene fast på sinkhjertet med sytråd 
eller på et hjerte du lager selv av ståltråd.
Hjertelig KLEM til dere

søndag 13. desember 2009

Sjarmerende skål på stett


3. søndag i advent!
Et stettfat, svibler, grener, kongler og juletre "balanse" lysholdere
er søndagens tips til borddekorasjon. 

Vakkert i skumringens time og mørket senker seg over de 1000 hjem...

Jeg ønsker alle dere en fin ny uke med 
mer og mer  jul på "programmet"!

lørdag 21. november 2009

Sjarmerende ved døren


Jeg har samlet kongler i flere år og synes de er like
fine om sommeren som om vinteren -det er tilbehøret
som "gjør sesongen", slik som her...et lite juletre.

Jeg har stukket tørre kvister innimellom grenene på granen.

Lyslykt av norgesglass for mørke kvelder står klart

og hjemmelaget fakkel-lys i gammel sauseskål, -gjenbruk!
(stearin fra hobbybutikken).

tirsdag 13. oktober 2009

Lerke konglekrans


Lekre roseaktige kongler fra lerketre.

"Ferske" grener vikles i hverandre. Med
hjelp av ståltråd henger kransen godt sammen.
Hempen lages av en bit gren.

Ekstra pynt:
Tørkede roser limes på kransen med limpistol.

søndag 4. oktober 2009

fredag 2. oktober 2009

Plukk mose og kongler nå...


Vi som liker naturmaterialer som "pynt" i
julen, -vi må ut i naturen nå og plukke til vårt
jule-hobby-verksted.
Snart skal alt mulig "produseres"
og "pyntes" og da er det kjekt å ha litt
forskjellige ting å leke med.
Plukk mose, kongler, nøtter, grener, blader,
roser og ellers det du liker aller best.
Etterhvert, her på bloggen skal vi lage masse fint til jul.
Jeg ønsker deg en deilig helg.
Bildet er lånt fra en av mine favorittnettbutikker.