Kjøpepepperkakedeig er en fin "leire"
å leke med på kjøkkenet :)
Jeg sier "leire" fordi denne smakte
absolutt ingenting :(
Jeg skulle heller ha kjøpt IKEA sin?
Er den best...eller...?
Hvilken kjøpepepperkakedeig liker du best?
Akkurat i dette tilfelle...skulle jeg prøve å lage
"blondemønster" i pepperkaken.
Jeg har brukt det jernet som brukes
på Island til laufabraud
(se lenger ned i bloggen)
Uten jernet...gjør du slik:
Skjær med kniv fiskebenmønster
(ca 5mm tykke)
og brett annenhver "tupp" nedover slik
at den fester seg til "tuppen" under.
Jeg drysset litt mel over kaken før steking
for å få litt hvit/brun effekt.
Stor klem til alle dere som besøker bloggen og
ekstra stor klem til dere som legger igjen
hilsen i den travle førjulstid!
Tusen takk!
Ha en god dag :)