Viser innlegg med etiketten Pepperkaker. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Pepperkaker. Vis alle innlegg

mandag 28. januar 2013

Opp i trærne og spis en pepperkake :-)

...i dag skinner solen og jeg tok med
jule-pepperkake-trærne
ut til småfuglene...
Håper de tar seg en smak :-) selv om julen
forlengst er forbi...hi, hi.
...snart skrives 1.februar og allerede er det
vår i luften og i tankene...
Vi tastes igjen mot jul kjære bloggvenner!
Nyt de fine årstidene vi skal oppleve i mellomtiden...
KLEM, KLEM, KLEM

mandag 3. desember 2012

Spiselig skje

...i år ser pepperkakene mine ut som en teskje
...ja, det er bare å forsyne seg :-)
og til en kopp gløgg...smaker det JUL!
Slik:
Legg en skje på pepperkakedeigen og skjær
etter skjeen med kniv.
Ha en flott uke jenter og gutter :-)

søndag 2. desember 2012

Pepperkakekrans

....baker pepperkake-julepynt i dag,
1.søndag i advent!
Gløgg og julemusikk nytes...

torsdag 8. desember 2011

Pepperkaker

Kjøpepepperkakedeig er en fin "leire"
å leke med på kjøkkenet :)
Jeg sier "leire" fordi denne smakte
absolutt ingenting :(
Jeg skulle heller ha kjøpt IKEA sin?
Er den best...eller...?
Hvilken kjøpepepperkakedeig liker du best?
Akkurat i dette tilfelle...skulle jeg prøve å lage
"blondemønster" i pepperkaken.
Jeg har brukt det jernet som brukes
på Island til laufabraud
(se lenger ned i bloggen)
Uten jernet...gjør du slik:
Skjær med kniv fiskebenmønster
(ca 5mm tykke)
og brett annenhver "tupp" nedover slik
at den fester seg til "tuppen" under.
Jeg drysset litt mel over kaken før steking
for å få litt hvit/brun effekt.
Stor klem til alle dere som besøker bloggen og
ekstra stor klem til dere som legger igjen
hilsen i den travle førjulstid!
Tusen takk!
Ha en god dag :)

torsdag 16. desember 2010

Ekte pepperkaker

Avsporing og kreativ lek på kjøkkenet...
resulterte i "ekte" PEPPERkaker :)
Hull for oppheng ble glemt :(
Dekor: rød, hvit og sort hel pepper og englene
er pyntet med gresskarkjerner.
De er i hvertfall tøffe å se på...smiler...
Ha en flott torsdag og kos dere også

tirsdag 7. desember 2010

Spiselige prismer

Prisme pepperkaker er tirsdagens juletips.
Skjær med skarp kniv konturen til prismen i deigen. 
Ha en fin dag...jeg løper videre...

mandag 5. oktober 2009

Mini pepperkaker


Tips!
Kjøp "ferdigdeig"

Vi pleier å bake mini, mini bittesmå pepperkaker!
For det første, det tar "MYE" lenger tid og den
mini-pepperkake-bakedagen
er eksta hyggelig fordi vi får så god tid til å prate
sammen. Min datter, husbonden og jeg.
Vi koser oss og ingen skal noe annet før de
bitte, bitte små kakene er i boks.
Lurt? Stress ned...
-
Sjarmerende JULETIPS:
-bruk en gammel puddingform til småkakene.