mandag 6. desember 2010

Stempling

 Kort og pakker
Jeg har brukt:
Kort, konvolutter og pakker
Stempel
Varmepistol for kortlaging
"Usynlig" farget og sølvfarget stempelpute
"Usynlig" farget og hvitt Embossing Powder
Svampdott
Effekten under blonden er "gnidd" over stempeltrykket til 
slutt med sølvfarget stempelpute på en svampdott...
Jeg er absolutt ingen erfaren innen "stempling".
Stempling er en STOR verden av muligheter...
Det er gøy, går fort, blir fint uansett og
det er bare å leke seg frem til forskjellige effekter. 
Jeg er sikker på at dere som er 
innom her, kan dette mye bedre enn meg. 
 Slik har jeg gjort:
1. Stemple med "usynlig" farget stempelpute på papiret
2. Dryss Embossing Powder over stempeltrykket
3. Rist av overflødig Embossing Powder 
(Ha det oppi begeret igjen)
4. Hold varmepistolen tett over stempeltrykket
og "motivet" vil ese. Relieff effekt
5. Hvis du vil...gni sølvfarge over motivet med en svampdott til slutt
OBS!
Den "naturbrune blonden" er 
"usynlig" Embossing Powder med sølv over til slutt.
Hvit blonde på hvitt papir er også "usynlig"
Embossing Powder.
Bare spør hvis dere lurer på mer...:)
Ha en flott vinterdag!

26 kommentarer:

  1. åh kor koselig og fint det ble! Har så lyst til å prøv meg på alt sånn her, men blir litt "lost" på alle utrykk og navn på ting, så takk for at du la ut "oppskrift" :) Kanskje e tør å prøv meg nu :))
    -synnøve-

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg...Jeg blir også helt LOST i ord og uttrykk...Tips! Begynn med ett stempel, en stempelpute, ett embossing powder, varmepistol og så ser du hvor lekende gøy dette er...

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. this is very lovely.... maybe i gonna try stampling also
    greetings
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    SvarSlett
  4. Så nydelig:DDDDD Dette blir jeg nødt til og prøve også:DDD klemz

    SvarSlett
  5. Utrolig enkel og fin måte å gjøre det på. Takk for alle tips

    SvarSlett
  6. Oooo Vad vackert! Var kan man finna en sådan stämpel?
    Kraam
    Sanne

    SvarSlett
  7. Hobbybutikkene er fulle av fine stempler...
    Jeg kjøpte mitt i Asker -det siste stempel med dette mønsteret.

    SvarSlett
  8. Du så fint det ble.

    SvarSlett
  9. Every little detail and picture of this blog is sooooo beautiful!
    I'm very glad I've found you, so I can follow you!
    Laura@RicevereconStile

    SvarSlett
  10. Skjønte ikke så mye av dette, men du og du så vakkert! Ser jo ut som ekte små blondebrikker. Den som hadde hatt tid til å sette seg litt bedre inn i sånt. Vakkert som bare tusan! *♥*

    SvarSlett
  11. Så flott det ble.

    SvarSlett
  12. jeg bøyer meg i støvet. du er så flink!!

    SvarSlett
  13. Du er jo såå flink...
    Det ble lekkert!

    Klem

    SvarSlett
  14. WOW,vad läckert !!
    Vilken super-grej !!
    Tack för alla tips,du är bara helt otrolig !!
    Kram,Monica

    SvarSlett
  15. et ord : Imponert!!
    Klem J.

    SvarSlett
  16. Hej Hanna!

    Åh vilka underbara kort och paket! Den fina stämpeln måste jag leta efter i Sverige! Jag har en liten med "blonder" men din var ju så mycket större och finare *ler*.

    Tack för alla fina tips! Vaksdukpåsen är ju bara toppen ;)

    Ha en riktigt bra vecka! Ser ut som att du kommit en bit på väg med julbestyren;)

    Många kramar
    Karin

    SvarSlett
  17. Wow! This stamp is perfect!

    SvarSlett
  18. Det ble så lekkert! Ikke tid nå til å prøve, men sannelig har det vært artig å prøve seg selv på dette, jeg "tenner" så lett på alle gode tips:O)
    Kos deg i kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  19. Så fint det ble! Det stemplet var jo virkelig vakkert, da! Så fint å kunne pynte gaver slik! Hvis man har tid, da... ;-)
    :-)

    SvarSlett
  20. This is really beautiful!

    SvarSlett
  21. Så nydelig stempel da.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  22. Nøøøjj et flot stempel, sådan et vil jeg kigge efter :-)

    SvarSlett
  23. Hei!
    Jeg er innom titt og ofte, men er ikke så flink til å legge igjen spor etter meg. Men jeg må bare få sagt det. Du har en veldig lekker sans for jul og annet interiør - å for ikke å snakke om kreativitet!
    Elsker det!
    Skulle gjerne ha hatt mere tid til slikt.
    Ønsker deg ei god førjulstid.
    Monica

    SvarSlett